-
07 De Jul. 18finalizat
Las Bodas de Figaro, W.A. Mozart
Més enllà del seu espectacular fons de pintura figurativa contemporània, el Museu Europeu d'Art Modern (MEAM) programa un gran nombre d'activitats i iniciatives. Una d'elles és el cicle de música clàssica que programa cada dissabte a la tarda.
Els concerts , generalment a cinc i mitjana de la tarda , inclouen el berenar i tenen un preu de 19 euros. A més, el tiquet contempla també la visita al museu, per la qual cosa la proposta, sustentada així en tres potes (concert, berenar i museu ) resulta molt difícil de rebutjar. Si a tot això li vam sumar l'atractiu de l'emplaçament, el Palau Gomis, poc més cal afegir. En aquesta ocasió comptarem amb els artistes del International Opera Project.
PROGRAMA:
Duettino Cinque... dieci... venti... (Susanna, Figaro)
Cavatina Se vuol ballare, signor Contino (Figaro)
Duettino Via resti servita, madama brillante (Susanna, Marcellina)
Aria Non so più, cosa son, cosa faccio (Cherubino)
Terzetto Cosa sento! tosto andate (Susanna, Basilio, Il Conte)
Aria Non più andrai, farfallone amoroso (Figaro)
Cavatina Porgi amor qualche ristoro (La Contessa)
Arietta Voi che sapete che cosa è amor (Cherubino)
Aria Venite inginocchiatevi (Susanna)
Finale Esci omai garzon malnato (Susanna, La Contessa, Marcellina, Basilio, Il Conte, Antonio, Bartolo, Figaro)
Duettino Crudel! perché finora (Susanna, Il Conte)
Recitativo ed Aria E Susanna non vien - Dove sono i bei momenti (La Contessa)
Duettino Canzonetta sull'aria (Susanna, La Contessa)
Cavatina L'ho perduta... me meschina (Barbarina)
Aria In quegl'anni in cui val poco (Basilio)
Recitativo ed Aria Giunse alfine il momento - Deh vieni, non tardar (Susanna)
Finale Pian pianin le andrò più presso (Susanna, La Contessa, Barbarina, Cherubino, Marcellina, Basilio, Il Conte, Antonio, Figaro)
INTERNATIONAL OPERA PROJECT reuneix artistes de totes les parts del món.
A partir de l’excel·lent text de Da Ponte – en el que barreja la denúncia política i social amb la lluita de classes i de sexes - , Mozart conforma un calidoscòpic joc de caracterització dels personatges a la vegada que reflexa, a través de la música, els seus múltiples estats d’ànim: passió, erotisme, abandó, nostàlgia o penediment. La diversió i la reflexió agredolça sobre l’ésser humà conflueixen en la primera immortal obra mestra mozartiana en l’àmbit de l’òpera bufa en llengua italiana.